Thursday, October 1, 2009

Playlist: <<多謝失戀>> Twins

回頭是場空 大地回冬 初分手數天 總會痛
仍然在途中 ~ 只好相信 雨過後有彩紅 ~

曾落空 先知我 因為愛 曾經多英勇
曾為愛上你面紅 夠我閉上大門 在慶功

全靠當天喜歡過錯的人 今天先會自我解窘
~ 明白小小的失戀不害人 更加添我成熟感 ~
無法一起都總算愛過些人 借過你體溫 練習擁吻
留下你合照細望 才知道 我跟他人更合襯

從前學年中 自命情種 ~ 一出手 愛得比較重 ~
來年換時空 應該長進 再愛定更松容

曾撞板 先知我 因為愛 曾經多失控
回望過去也面紅 愛上你似漫遊 外太空

全靠當天喜歡過錯的人 今天先會自我解窘
明白小小的失戀不害人 更加添我成熟感
無法一起都總算愛過些人 ~ 借過你體溫 練習擁吻 ~
留下你合照細望 才知道 我跟他人更合襯

全靠當天喜歡過錯的人 今天先會自我解窘
~ 無論初戀多麼的感動人 更好的愛前面等 ~
無法一起都總算愛過些人 借過你體溫 練習擁吻
明白要讓我這樣年輕過 至懂得誰最合襯

---

~ I can only believe that a rainbow follows the rain ~

~ Understanding that a small break up is harmless - it just makes me more mature ~

~ Once I loved, I loved too deeply ~

~ Borrowed the warmth of your body for practice ~

~ No matter how touching the first love is, a better one awaits ahead ~

---

I'm not sure whether living by a Twins song is all that advisable, but the attitude seems a healthy one.

Perhaps the perfect teenage gospel.

No comments: